Australie

6 november 2014 - Sydney, Australië

Nou, nou het heft effe gerund. Zooo moeilijk , Dagen verstoken van internet. Eindelijk weer kontakt. Vanuit Brisbane righting nOorden. Naar Noosa, een echte badplaats. Hier gaan we een paar dagen relaxen voor we naar Fraser Island zullen gaan. Het is erg vervelend, maar we zitten toch vaak zonder ons internet , wat je dan toch mist. Fraser Island staat op de lijst van werelderfgoed , bestaat uit alleen mAar zand met wel 100 meertjes en ook regenwouden en stranden. En zandduinen. We hebben boven een gedeelte van het eiland met een aftands vliegtuigje gevlogen, heel spannend, maar zeer de moeite waard. Kreeg je toch een beter beeld van wat er zich daar beneden allemaal afspeelt. Onze gids was Peter Meyer, een bekende fotograaf in Australie. We hebben een fotoboek van hem gekocht. Kind van Duitse ouders.  Vervolgens hebben we een dag in Brisbane doorgebracht. Eenn gezellige stad, goed te overzien. Je merkte goed, dat er de G 20 zit aan te komen, oefeningen escortes en sirenes enz.  De stad staat 's- avonds er helemaal gekleurd op. Dit omdat er tevens een festival plaatsvindt gelijktijdig met de G20. Zie fotoos. Vanuit Brisbane naar Sydney, dit is echt een wereldstad, lijkte wel New York. Wat hier allemaal kan en wat je allemaal ziet is echt te gek. Ook de wereldberoemde Opera en de Harbourbridge maken indruk. We kijken onze ogen uit hier. Super. Vandaag naar de Blue Mountaiins en dan zit Australie erop . 4 weken zijn voorbij. Ongelofelijk hoe deze voorbij zijn gevlogen. En nu op naar Nieuw Zeeland. morgenvroeg, we zijn zeer benieuwd. Tot nu prima weertje gehad op een paar uurtjes regen na. Te verwaarlozen. Maar wat gaat er volgen??? Sowieso nog fotoos van afgelopen dagen. Hopelijk komende dagen betere verbinding. Grts voor allemaal

1. Gonnie en Ferry:
    Hoi Marlies en Paul,
    Fijn om weer van jullie te horen. Het duurde even, maar dan is er ook weer zo veel moois te lezen. Wat een indrukken en wat maken jullie veel mee!! Heerlijk........samen genieten....... er is niets beters. En heel inspirerend voor de thuisblijvers.
    Heel veel groeten vanuit herfstachtig Nederland/België.
  2. Klaas en chantal:
    6 november 2014
    Hallo Paul en Marlies, het klinkt allemaal geweldig en dat zal het ook zeker zijn. Ook de foto's zijn geweldig. Kunnen we niet ruilen??? Ik hoop dat jullie een goede vlucht naar Nieuw-Zeeland hebben, wij wensen jullie ook daar een leuke en interessante tijd en zijn benieuwd naar een nieuw verhaal.
    groetjes Klaas en Chantal
  3. Anny Damoiseaux:
    6 november 2014
    Hallo jullie tweetjes we kunnen tussen de regels door lezen, dat jullie echt genieten.
    niet te geloven dat jullie de helft er al op hebben zitten.
    we wensen jullie een fijne vlucht naar nieuw zeeland toe, en hopenlijk kunnen wij weer met jullie mee genieten van de avonturen daar.
    heel veel lieve grtjes van die twei oet sjinne
  4. Anny Damoiseaux:
    6 november 2014
    niet te geloven dat jullie de helft er al op hebben zitten.
    heel veel lieve grtjes van die twei oet sjinne
  5. Sil:
    6 november 2014
    Klinkt weer super. Nu de foto's nog
  6. 6 november 2014
    Een mooi verhaal en nu weer de volgende belevenissen.
    Een goede vlucht en verdere reis.
    groetjes Barri en Karien
  7. Maria:
    6 november 2014
    Hallo jullie 2tjes fijn weer wat ban jullie te horen en als het verstoken zijn van internet het ergste is wat jullie overkomt dan Ga maar verder genieten ik heb net mooie film van Australië gezien Sydney prachtig van iemand wat slangen ging vangen bij mensen thuis waar ze dus niet hoorde en baby kangoeroes waar de moeder van was overreden door auto dus ik voelde me ff heeeel dicht bij jullie geniet maar van al dat moois heel veel liefs en tot de volgende keer
  8. Marlies en Jo:
    8 november 2014
    Mijn reactie van gisteren staat er niet bij. Wat geweldig dat jullie zo een machtig mooie reis maken. Nu Nieuw Zeeland;
    alweer heel anders maar vlgs. velen nog imposanter.
    Hoop dat jullie goed zijn aangekomen en alles weer vlgs. wens
    verloopt. (met internet) Veul goods en tot mails. ajuus zonder paraplu. De Kempjes.
  9. Miny en jean:
    8 november 2014
    Wat fijn dat jullie het zo geweldig hebben! Zeer benieuwd naar de foto's en Nieuw Zeeland...
    Heel veel plezier nog, geniet ervan!
    Groetjes Jean en Miny
  10. Lieke en lucien:
    8 november 2014
    Geweldig jullie verhalen en indrukken! Komende weken beloven waarschijnlijk nog imposanter te worden: dus blijf vooral genieten van al dat moois!!