Nieuw Zeeland

14 november 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Op weg naar Wellington, de hoofdstad. De dag begint weer zonnig, maar vanaf een uur of elf hebben we toch een stuk door de regen gereden. Het klaart gelukkig weer op en de wereld ziet er weer super uit. We zijn door wat cowboy-achtige plaatsjes gereden, eigenlijk best lelijk, maar daar buiten gelukkig heel mooi. Wellington bereikt. Rond gewandeld  in het gebied rond de haven, heel gezellig. De volgende dag verder gekeken en heel wat oude mooie gebouwen bewonderd. Weer een zonnige dag. Met de cable car ( Robert ten Brink was hier ook) naar boven voor een prachtig uitzicht over de stad. We zijn nog getrakteerd op een huldiging van het nationale rugbyteam en het Australische team, met heel veel tv camera's enz . Was wel even leuk. Is hier net zo belangrijk als het Ned. Elftal. Vroeg naar bed, want de volgende dag vertrekken we met de veerboot naar het Zuidereiland( 31/2 uur). Dit was zoooo mooi! En alweer mooi en zonnig. Wat zijn we toch bofkonten. Aan de overkant weer een andere auto opgehaald en op weg naar Kaikura. Heel ander landschap, heel hoog en ietwat kalig. Geen begroeiing. Verderop langs de kust, die heel ruw is veel zeehonden gezien en vaak gestopt om plaatjes te schieten. Ons hotel aan het water met aan de overkant besneeuwde bergtoppen lag te gek. Ook nog kreeft gegeten en de dag kon niet meer stuk. Dag 2 in Kaikura :  walvissen spotten!  Het is gelukt. Een hele walvis gezien en albatrossen, maar zo te gek. Alweer prachtig weer. 'S-middags gaan wandelen over de rotsen waar je heel dicht bij de zeehonden kon komen., en naar een schapenscheerder gaan kijken. Moet je toch gezien hebben als je in dit land bent.al met al weer een super dag ! Op naar de volgende.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gonnie en Ferry:
    14 november 2014
    Overweldigend! Het ene hoogtepunt na het andere komt bij jullie langs. Daar kunnen jullie straks ook nog heel lang van nagenieten. Wat een prachtige foto's! Fijn om zo met jullie mee te reizen.
    Groeten van Gonnie en Ferry
  2. Anny Damoiseaux:
    14 november 2014
    Nou en of jullie bofkonten zijn, met zo'n prachtige reis wat jullie maken.
    deze belevenis neemt niemand jullie af, en dat jullie nog altijd volop genieten is duidelijk.
    trouwens Paul dat sjoap sjteit dich good, en de foto van Marlies is wel lief
    van hie oet leef groete
  3. Marlies en Jo:
    16 november 2014
    Wat een mooie foto's !! Zelfs de schapen zien er mooier uit. Nogmaals, steeds is een nieuwe story van jullie een belevenis. Nog heel veel prachtigs voor jullie en tot weer een nieuw bericht.
    Geniet ervan.
  4. Miny en jean:
    17 november 2014
    Geweldig allemaal.
    Het gaat wel erg snel he.Nog even en jullie zijn weer thuis.
    Paul er stond een hele mooie foto van je vader in de krant.Van de oude govies.erg leuk.
    lieve gr van ons.