Nieuw Zealand

24 november 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na een enorme onstuimige nacht, vertrekken we van Frans Jozef Glacier naar Queenstown. Na ongeveer een uurtje rijden komt het zonnetje weer tevoorschijn en maken we een mooie wandeling door bos en via hangbrug naar mooie plekken.met blauwe wateren. Verder een prachtige route naar onze bestemming, mooie meren met mooie besneeuwde bergtoppen als rand er omheen. Queenstown lijkt wel SAN Francisco, erg omhoog en omlaag, met een super gezellig centrum, haventje en terrasjes, waar we heerlijk in het zonnetje hebben gezeten. Hier blijven we 2 nachten. Daarna richting de Fjorden. te Anau is de plek waar we verblijven.  De eerste helft van de route is nog prima weertje en heel anders weer, dan wordt het grijs en regent het pijpenstelen. De rest van de dag. Jammer . Want het is hier mooi, maar je ziet er niks van. De laatste 6 dagen heeft het hier alleen maar geregend. Voor de dag erna hebben we een boottocht geboekt om de fjorden in te gaan ( best duur)'. Ochtend nog steeds regen, bah! Gaan het meer op met regen en mist. Je ziet bijna niks. Wat een teleurstelling. Maar we moeten de boort verlaten en met een bus 20 min. Door een prachtig regenwoud om op de volgende boot het fjord in te gaan. En warempel, Lady Sunshine meldt zich weer. 6 dagen regen en wij krijgen een kadootje. Iedereen was zo blij , want het is zooooo mooi als de zon schijnt. Wat een natuur. We zien zeehonden, flippers enz.Wij zijn toch bofkonten. Een Duits stelletje, die we al op een eerder adres hadden ontmoet, zeiden: als we jullie zien is het mooi weer" en ze omarmde me van blijdschap. En zo ontmoet je heel veel leuke mensen, die allemaal geen stress hebben en blij zijn van al het moois wat moeder aarde te bieden heeft. Geweldig! Een prachtige dag , evenzo de dag erop. Zon, blauw, besneeuwde bergtoppen en ga zo maar door. Wat een land. Verder naar het uiterste zuiden, via een mooie kustroute met mooie dingen onderweg, zoals zeeleeuwen, Albatrossen, gewoon schaapjes op de weg en koeien, allemaal leuk, diverse landschappen, steeds weer anders.we zijn nu begonnen aan onze laatste week. Beetje dubbel, willen wel naar huis, maar zijn ervan overtuigd, dat we dit leventje gaan missen. De fotoos zijn misschien niet zo goed van kwaliteit, omdat we weer via iPad hebben moeten maken vanwege storing camera/iPad.. Er volt hierna nog een klein verslag van onze laatste komende dagen hier aan het andere einde van de werel.  .

1. Marion:
    24 november 2014
    Alweer geweldig, ik wilde al schrijven ,dat het nu wel eens tijd is om naar huis te komen, de kerstboom staat al half op.
    Maaaar ik kan me heel goed voorstellen, dat t moeilijk is om al dat moois los te laten. Bij ons is t ook mooi hoor! En jullie huis en auto staan op jullie te wachten!!!

Geniet nog even van al t moois, het blijft voor eeuwig bij jullie, den dat is heel mooi.
    Liefs en een dikke knuffel .
  2. Roos ritzen:
    24 november 2014
    Het is geweldig hoe mooi jullie het hebben geniet er nog van.En bedankt voor de felicitaties.groetjes roos
  3. Sjoukje:
    Hey Paul en Marlies.
    Wij hebben hier maar een woord voor juliie:BOFKONTEN!
    Geniet nog van de laatste daagjes!

Gr.

Sjoukje
  4. Anny Damoiseaux:
    24 november 2014
    Niet te geloven beginnen jullie al aan de laatste week, hoe snel gaat de tijd toch.
    Ga maar dubbel genieten van jullie laatste belevenissen daar.
    het is alweer een mooi verslag en mooie foto's
    lieve grtjes
  5. Maria:
    24 november 2014
    Super toch zoveel moois het zal voor jullie wel een omschakeling zijn weer terug naar het gewone leven maar dat kun je ook mooi maken hier is het nog altijd geweldig weer ik ben vand. Weer met Mieny gaan wandelen lopend van Sibbe naar Valkenburg en dat is helemaal in kerststemming maar wel heel erg gezellig hebben op terras gezeten ik ben wel blij als jullie er weer zijn maar het allerbelangrijkste is dat jullie zo genieten en dat gunnen wij jullie van Harte Heel veel liefs en tot snel
  6. Elianne Reubsaet:
    26 november 2014
    Ben best wel een beetje jaloers, heb nauwelijks tijd om te lezen en reageren. Het is zo druk hier!
    Maar geniet ervan tot de laatste seconde!! Wij genieten daarna wel van jullie verhalen. Goeie reis terug, liefs Elianne.
  7. Gonnie en Ferry:
    27 november 2014
    Marlies en Paul,
    Geniet nog van de laatste vakantiedagen!
    En dan wij wensen jullie een veilige thuiskomst.
    Ondanks alles slaapt het toch altijd weer heerlijk in je eigen bed en op je eigen kussen! Daar kunnen jullie nog heel lang dromen van al het moois dat je gezien hebt.
  8. Marlies en Jo:
    27 november 2014
    Goede morgen. De laatste dagen zijn aangebroken. Wij wensen
    jullie nog mooie dagen en daarna een behouden thuiskomst.
    Veul gruszen goods en leefs oet Baek.
  9. 27 november 2014
    Hoi Marlies en Paul, zojuist jullie verhaal gelezen en foto's bekeken. Wat een prachtig land en ik kan mij voorstellen dat het loslaten van dit leventje erg dubbel en lastig is. Natuurlijk is ons landje ook bijzonder en we verwelkomen jullie weer graag en hartelijk. Geniet nog een paar daagjes, liefs en knuffel van Barri en mij.
  10. Eric & Elianne:
    28 november 2014
    Hoi Marlies en Paul,
    Wat een superreis was en is dit! Mooie verhalen, geweldige foto's, wauw!! Ik wil óóóóók!! Maar wij zijn helaas nog (lang) niet gepensioneerd! Aan alles komt een einde, maar deze fantastische ervaring neemt niemand jullie meer af. Nog iets vernomen van de zwaarste storm sinds tijden in Brisbane? Raar idee, lijkt me, nu jullie daar ook geweest zijn. Zoals jullie reeds hebben vernomen is hier alles na een roerige tijd goed afgelopen, de nieuwe uitdaging kan beginnen! Wij wensen jullie nog enkele mooie dagen downunder en een behouden thuiskomst in ons "iets" kouder kikkerlandje, brrrr. We kijken er naar uit!!
    Groetjes en liefs,
    Eric