Nieuw Zeeland

19 november 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vroeg in de ochtend vanuit Kaikura om 7 uur vertrek naar het Abel Tasman park. De zon schijnt, het is een lekkere temperatuur, maar het stormt. Net buiten het dorp is er een camper van de weg geblazen. De mensen zitten er nog in. Gelukkig niet gewond, maar ze liggen op een kant in de greppel. Akelig!  Er zijn al genoeg mensen bij om te helpen. Wij vervolgen onze weg, welke bijzonder mooi is. Het is net Oostenrijk. Ook rijden we door een wijnstreek. Nelson, een bijzonder gezellige plek, rijden we door om naar Abel Tasman te gaan. We doen een paar mooie baaien aan en bereiken ons onderkomen.,echt in de busch, en wordt beheerd door een Duits Echtpaar ( 30 jaar hier) deze meneer weet ons veel te vertellen over wat we allemaal moeten bezoek en ook voor de komende tijd. Dat is zeer welkom . En nog Duits praten is ook weer eens fijn. De volgende  dag varen we met de boottaxi langs een groot deel van de kust van het park. Prachtige baaien en alweer zo'n mooi weer. Het water is azuurblauw. We stappen af en maken een wandeling door het park van 31/2 uur met prachtige uitzichten. Echt een paradijs! We lopen ook gedeeltelijk door een "wad" en zijn nat tot op onze onderbroek. Maar het zonnetje doet haar werk goed en de broek droogt snel. Het was een topdag. 17/11 op weg naar het westen, naar Punakaiki. Rijden door fruitgebied, wijnstreek en hopgebied. Alweer een super mooie route , bergen, bossen, dalen, bloemen rivieren enz. Teveel om te beschrijven. Onderweg af en toe regen. Dat is natuurlijk minder, maar de kustweg was er daarom niet minder door.heel ruw en wilde zee, ook prachtig om te zien. We komen aan bij de Pancake rocks. Wat een natuurgeweld. Super . Dan voldaan naar ons resort, direct aan de ruige zee gelegen, waar we heerlijk slapen ondanks het zware, harde geluid van de woeste golven onder ons raam. De volgende dag is het onverwacht weer zonnig en vervolgen we onze weg naar St Jozef Glacier. Dar aangekomen willen we graag een helivlucht maken boven de gletscher, Maar ze vliegen niet, teveel wind en bewolkt. Wat een deceptie! Wij naar FOX Glacier ,  20 km verderop, en gaan informeren. Moeten wachten tot 3 uur en dan wordt het bekeken. En, .... Boffen, ze vliegen , maar kunnen niet landen op de gletscher, maar wij zijn al blij met 10 min. Er boven te vliegen.. Te gek was het. Onze dag kon niet meer stuk. Hoewel we na het eten een ontzettend noodweer hebben gehad . Storm, regen en onweer, waar je bang van werd. Een ontstellend harde klap en de stroom viel meteen uit in ons motel.. Gelukkig waren we op,tijd binnen. Een slechte nacht gehad, want het bleef te keer gaan tussen die bergen...het was een beetje eng, maar de volgende ochtend weer rustig. Gelukkig.

1. Marlies en Jo:
    19 november 2014
    Wat een foto's...allemachtig mooi, hoe krijgen jullie al deze
    indrukken verwerkt? Dan nog te bedenken hoe veel moois er nog komen gaat.
    Van ons; heel veel reisplezier met veel bijzondere momenten en niet te veel onweer-storm etc.
    Leefs oet Baek
  2. Anny Damoiseaux:
    19 november 2014
    Hallo jullie 2tjes, alweer een mooi reis verslag van uit nieuw zeeland
    alhoewel storm en een natte onderbroek, let maar op dat jullie niet gaan niezen haha
    heel veel plezier met alles wat jullie nog gaan beleven daar, en goed onthouden zodat jullie ons fijne verhalen kunnen vertellen over deze bijzondere reis
    grtjes van die twei oet sjinne
  3. Maria:
    20 november 2014
    Wat spannend allemaal wat zal het leven hier saai voor jullie worden als jullie weer terug zijn fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat jullie zo genieten dat is jullie ook van harte gegund wat moeten jullie veel vertellen als jullie terug zijn heeeeel veel liefs van ons
  4. Lieke en lucien:
    21 november 2014
    Hopelijk is jullie harde schijf nog lang niet vol met al deze schitterende indrukken: We zijn i.d.d. benieuwd naar de tig-fotos en verhalen als jullie terug zijn!
  5. Lieke en lucien:
    21 november 2014
    P.S.Paul: ik zal de inschrijving van ons oude zaterdagtennisteam voor de vrijdagavondcompetitie(voorjaar 2015) verzorgen richting Fabienne/tc
  6. Tonny Hoeberichts:
    21 november 2014
    Al weer een spannende aflevering maar op noodweer zit niemand te wachten, maar jullie hebben het weer goed doorstaan.. verder weer prachtige foto's. Groetjes, Michel en Tonny.