Australie

27 oktober 2014 - Cairns, Australië

Vanuit Fremantle vertrokken naar Cairns. Het was een lange hangdag vanaf begin tot aankomst in Cairns. (Om 4 uur in de nacht) dit was ietsje minder. Konden pas om 6 u binnen, maar nog geen kamer. Hebben op bedje buiten wat geslapen totdat we op de kamer konden. Na een lekkere douche en wat rust over de Esplanada ( Boulevard) gewandeld en Cairns bekeken. Heerlijk weertje. Avonds Balinees gegeten in ons eigen restaurant. Heerlijk. Op tijd naar bed, want de volgende dag worden we om 8 uur opgehaald om met een boot naar het Great Barrier Reef te gaan. Deze tocht duurt ca 11/2 uur om bij een eiland te komen. Dit IS Green Island. Hier kan men snorkelen , strand liggen en met glasboot naar alles kijken wat er onder water gebeurt. Prachtige koralen en vissen te zien, allen het fotograferen ervan ging niet zo makkelijk. Alles gaat dan zo snel. En van bovenop de boot kun je wel mooi de verschillende kleuren van het water zien. Op de boot geluncht en laat op de middag terug naar Cairns.

Terug op de kamer krijgen we een koffer niet meer open?? Iets met het cijferslot goed fout.. UITEINDELIJK een technische man van hotel de koffer moeten laten openbreken. Wat nu? Eerst maar douchen en lekker gaan eten in zeer verfijnd restaurant aan de jachthaven. Hierna werden we nog getrakteerd op een prachtig vuurwerk, feest in de stad? Overal muziek en veel mensen op de been. Dan voldaan naar bedje. De volgende morgen worden we al om 7 uur opgehaald om naar de tropische regenwouden te gaan. Deze liggen ongeveer 100 km van Cairns naar het noorden. We halen nog wat mensen op in Palm Cove en Port Douglas, want overigens hele leuke kustplaatsjes zijn. Een ontzettend mooie kunstroute met mooie uitzichten naar Daintree River. Hier maken we een riviercruise, zo mooi, krokodillen gezien van baby tot 5 meter lang..dan een weg met het busje door het regenwoud, waar we dan aan een kreek een BBQ lunch krijgen, incl wijn!!! Daarna naar Cape Tribulation in THE Forest. Hiervwonen maar 400 mensen zonder elektriciteit en tv enz. Wandeling door het bos en strandbezoekje . Onderweg nog wat foto's en dan met bus op het veerpont de rivier over om naar een ander rainforest naar een gorges te gaan kijken. Hier ook weeer prachtige bomen en plante en Aboriginals, die ons hebben verwelkomd..dan retour Cairns. Douchen en weer eten en morgen rustdag. Om te internetten en deze update te schrijven..het zonnetje schijn weer , ca 30 gr.. Paul heeft een uur koffer gerepareerd, maar gelukkig gelukt. Doet t weer, pppffffff!. Morgen vliegen we naar Brisbane en gaan dan 8 dagen met een auto op pad. Tot de volgende keer.

1. Marij & Ben:
    Hallo luitjes,
    Wat een mooi land en wat een mooie kleuren.
    Geniet hier maar goed van.
    Het gaat jullie goed.
    Marij
  2. Yvonne en Toine:
    27 oktober 2014
    Echt leuk om jullie te volgen en de prachtige foto's te zien.
    Die krokodillen waren wel dichtbij, of niet dan?
    Hier is het wintertijd en ik eet zometeen draadjesvlees, ha ha.
    Genieten jullie!!!!!
    Tot de volgende keer.
  3. Anny Damoiseaux:
    27 oktober 2014
    Hoi jullie tweetjes dat klinkt,en ziet er allemaal goed uit.
    dan is een kapot koffer maar peanuts,het moet ook niet allemaal van een leije dakje gaan dan is het niet spannend.
    hou Marlies wel uit de buurt van de krokedillen he Paul.
    we zullen jullie zondag missen lieve grtjes
  4. Maria:
    29 oktober 2014
    Hebben jullie mijn verhaal van gstr.niet gekregen ? Super dat het er zo mooi is en dat jullie zo genieten wij genieten wel mee van de mooie foto's en de verhalen hier alles oké gewoon lekker druk veel liefs van ons
  5. 5 november 2014
    Hallo vakantiegangers,

Leuk dit allemaal te lezen en van dit verhaal herken ik veel uit eerdere verhalen van Silke toen zij in dit gebied verbleef.
    De weken vliegen voorbij dus blijf vooral genieten!

Dikke knuffel en de groetjes: Barri en Karien.