Australie vervolg

29 oktober 2014 - Brisbane, Australië

Goede landing in Brisbane en op naar onze nieuwe auto. Ook hier weer moeten upgraden ivm onze bagage. Gelukkig komen we goed weg van het vliegveld, wat toch elke keer weer spannend is. We gaan naar Lamington National Parc, dit is ongev . 130 km het binnenland in . Wat een andere wereld weer als waar we vandaan komen.  De route is werkelijk prachtig en onze mond valt open van verbazing bij de prachtige plaatjes. Hier veel hoger, wel,droog, allemaal,paardenranches onderweg en mooie lila bomen, die net in de bloei staan. We gaan steeds hoger en hoger en kijken onze ogen uit. Een vallei , zoooo lang en zo mooi. We doen over die 130 km. Heel,lang, omdat we op elke hoek foto's willen maken. Komen ongeveer om 5 uur in de middag in ons resort aan, waar ze al op ons zaten te wachten. Hier houdt de weg op. Het ligt in het regenwoud, heel hoog in de bergen.. Pilsje, eten en op,tijd naar bed. Vandaag met een van de nazaten van de stichters ( 79 jr)van dit resort een wandeling gemaakt in het woud.mdeze man wist zoveel te vertellen over planten en de vogels, die hier in vele soorten te zien zijn.hier ontdekken we een python. Om 2 uur in de middag met een gids in busje de andere kant op naar plekken om te genieten van uitzichten, zo mooi. Ook hij ( Glen) wist veel te vertellen. Hij is een vermaard natuurfilmer voor ABC en BBC enz. Echt een natuurmens. Hij heeft voor ons een " high tea" gemaakt op,een prachtige plek. Vuurtje gemaakt van takjes en droog gras, pot aan een stang , water koken en dan op,rooster brood geroosterd met jam. Erg leuk. Deze man reist de hele wereld rond en filmt. Daarna weer over een zeer hobbelig pad terug. Toen nog een wandeling hoog tussen de bomen , over een hangbrug gemaakt. We hadden een zeer voldaan gevoel van de dag en zijn een lekker biertje gaan drinken. Verslag gemaakt , douchen , eten en morgen verder naar de kust boven Brisbane. Noosa.zijn benieuwd.. Dit wordt een rit van 240 km. Hopelijk gaat dat weer goed

1. Gonnie en Ferry:
    29 oktober 2014
    Wat een prachtige reis maken jullie. Zoveel verschillende ervaringen, ontmoetingen en landschappen. Geweldig!
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen en op deze manier mee te genieten.
    Groeten van Gonnie en Ferry
  2. Sil:
    29 oktober 2014
    Mooi! Je leest tussen de regels door dat jullie echt aan het genieten zijn. Hopelijk blijft dat zo. Enjoy! X
  3. Anny Damoiseaux:
    29 oktober 2014
    Weer zo'n geweldig verhaal over jullie reis,en prachtige foto's.
    wat een belevenis zoals jullie het verwoorden krijgen we het echt wel goed door.
    geniet er maar van en zeker van het weer, want hier is het nu erg grijs en mottig.
    kom oes zondig mer alvas get vertille in keer andersj weurt zoaveul hahaha
    grtjes
  4. Carolien & Guillaume:
    29 oktober 2014
    Super, die mooie foto's van al dat "groen"!! Pracht gebied.
    Goed fototoestel, Paul....
    Lieve groet van us.
  5. Gonnie en Ferry:
    29 oktober 2014
    zo te zien kan ik me voorstellen dat jullie de terugreis gaan annuleren toch?
  6. Tonny Hoeberichts:
    30 oktober 2014
    Het wordt steeds mooier. Super.
  7. Marij & Ben:
    31 oktober 2014
    Hallo vakantie vierdes wat een mooie reis hebben jullie.
    Zet deze reis op jullie harde schijf, want deze reis is een reis om nooit te vergeten.

gr. Marij
  8. Maria:
    31 oktober 2014
    Super dat jullie zoooooo genieten en zo genieten wij ook een beetje mee veel liefs van ons