Nieuw Zeeland en Dubai

29 november 2014 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Onze laatste week is begonnen, we zijn helemaal tot aan het zuidelijkste puntje van het land geweest. Soms voel je je in dit land helemaal alleen op de wereld. Komt lange tijd niemand tegen( je moet dus ook zorgen , dat je genoeg benzine in je tank hebt) en ook geen huizen of dorpen. Als je door een dorp rijdt ben je er zo doorheen, en rijdt alleen maar door de natuur, en ook regelmatig wandelen. Het leven hier is heel eenzaam, af en toe zie je ver af gelegen een boerderij, want dat is ook het enige waar de mensen hier van leven. Veel schapen, miljoenen, veel koeien en venisons, soort hert. We hebben een paar Nederlandse jongeren hier ontmoet, die op zo'n boerderij werken, 2000 koeien en met de hand melken en ook nog 2 x per dag. Ti's ook of de tijd hier heeft stil gestaan. Zeker in de wat grotere plaatsen, alles uit de oude doos hoor. We hebben wel een beetje cultuur kunnen snuiven in een grotere plaats Dunedin en Oamarau. Heel oud met oude gebouwen.ook een middag de zeldzame geeloogpinguin gespot. En bij een bakkerijtje( heel ouderwets en door een Nederlander sinds 3 jaar bedreven) een lekker puddingbroodje gesmikkeld. We zijn een prachtige route gereden door de Catlinns( zo heet dat gebied) richting Christchurch en nog twee prachtige meren bezocht( even 220 km voor om gereden) , maar de moeite waard, de rit , alles! Wat zullen we dit allemaal gaan missen, ook het leventje vanuit het koffer. Christchurch, onze laatste bestemming was intriest. Een grote bouwput. We hebben nu gezien, wat zo'n aardbeving teweeg kan brengen. Zo erg voor de mensen daar, maar ze blijven positief en zijn flink met de wederopbouw bezig. Dat hoort ook bij de realiteit van het leven, niet alleen maar schoonheid en geluk. Na ongeveer 20 uren te hebben gereisd, zijn we vanochtend aangekomen om ongev. 5 uur in Dubai. Wat een vliegveld! Taxi genomen en de kamer is nog niet klaar, maar we krijgen koffie en liggen nu heerlijk onder een plu op een bedje aan het zwembad uit te rusten , totdat we de kamer krijgen. Dan gaan we nog vandaag en morgen Dubai onveilig maken. Wat we tot nu toe zien is het hier weer het andere uiterste, super de luxe. We zullen het gaan beleven. We hebben dan geen tijd meer om nog te berichten, maar dat vertellen we wel mondeling . Het was een fantastische reis , om niet te vergeten, meer dan 4000 foto's zullen ons daarbij ook nog helpen een mooie herinnering te hebben, wat ons niemand meer af neemt.

Vaarwel Singapore, Australie, Nieuw-zeeland en Dubai.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sil:
    29 november 2014
    Helaas, t zit er bijna op. Maar super om te te horen dat jullie t zó geweldig hebben gehad! Kun je met ontzettend veel plezier aan terug denken.
    Geniet nog v jullie laatste dagen in t bizarre, bruisende Dubai en heb n goeie reis terug. Kus x
  2. Gonnie en Ferry:
    29 november 2014
    Nog even volop genieten voordat jullie de kou en de kerstsfeer invliegen.
    Veilige thuisreis en alvast een felicitatie voor de (bijna) jarige.
  3. Theo en riet:
    29 november 2014
    Goede terugreis, Geniet van Dubai en wij verheugen ons op de andere van de 4000 foto's en verhalen. Wat wij zagen was prachtig. Dank voor jullie fraaie verslag.
    En...onze felicitaties voor de binnenkort jarige job.
  4. Yvonne en Toine:
    29 november 2014
    Aan alles komt een einde, maar "gelukkig hebben we de foto's nog".
    Een veilige terugreis gewenst en hopelijk zien we elkaar weer snel in ons kleine Nederland.
  5. Anny Damoiseaux:
    29 november 2014
    Hallo jullie tweetjes hier mijn laatste reactie op jullie prachtige verslagen, wat hebben we met jullie mee kunnen genieten.
    nu nog even genieten van de luxe in Dubai, fijne terug reis naar het voor jullie koude ( 4gr ) kikkerlandje.
    alvas eine dieke poen veur de jeurige job.
    tot gauw
  6. Marlies en Jo:
    Hallotjes Marlies en Paul. Nu toch echt onze laatste mail tijdens
    jullie prachtige reis. Willen nog graag vernemen als er weer
    Limburgse grond wordt geademd!
    Hoop dat de overgang niet al te groot zal zijn. Maar bedenk dat
    dit toch een heel luxe probleem zal zijn!! Gewoon weer boerenkool met Hema-worst en Wortelstamppot met zuurvlees.
    Geloof me dit smaakt overheerlijk!!!!.
    Leefs oet Baek
  7. 30 november 2014
    Van Harte Jarige Job, nu op dit moment slaat de keukenklok 12 keer. Onze Marlies jarig met zo veel fijne ervaringen van de afgelopen twee maanden. Super dat wij dit mee konden beleven via de reisverhalen. GROETJES VEEL Liefs Barri en Karien
  8. Tonny Hoeberichts:
    30 november 2014
    Marlies, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Mooie afsluiting van jullie geweldige reis. We wensen jullie samen nog veel goede jaren en tevens een goede thuisreis. Tot gauw. Dikke poen, Michel en Tonny.
  9. Annelies Bodelier:
    Hallo Marlies en Paul,
    Het einde nadert van jullie geweldige vakantie, die we met veel plezier hebben kunnen volgen. Geniet nog van die laatste dagen!
    Marlies, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, heel speciaal om die in Dubai te kunnen vieren.
  10. Lieke en lucien:
    30 november 2014
    Proficiat Marlies met je verjaardag, en een dikke poen.
    Mooie plek om dit samen met je manneke te vieren. Geniet nog van die laatste dagen . Hele goede reis terug.
    Groetjes en liefs van Lieke en Lucien.